'Alle belangrijke documenten van mijn veearts keurig digitaal bij elkaar'

Kalverhouder Frank Mandersloot uit Renswoude is erg enthousiast over het Klantenportaal van Corilus dat hij sinds begin dit jaar gebruikt. 'Het mooie van dit systeem is dat ik alle belangrijke documenten van mijn veearts keurig digitaal bij elkaar heb. Ik streef naar een papiervrij kantoor. Ik kan dingen nu sneller opzoeken en eenvoudiger van de ziektegeschiedenis leren.'

Mandersloot en VUG
Vleeskalverbedrijf Mandersloot is een familiebedrijf met een geschiedenis van ruim 100 jaar. Het bedrijf wordt nu gerund door de vierde en vijfde generatie en bestaat uit een stal met 30 afdelingen en in totaal 1.600 kalverplaatsen. Dierenartsenpraktijk VUG, met de hoofdvestiging in Voorthuizen, is een praktijk met 9 dierenartsen en 4 paraveterinairen die de veterinaire zorg verlenen aan landbouwhuisdieren, gezelschapsdieren en paarden. DAP VUG participeert in het grotere verband van het Veterinair Kennis Centrum.

Niks kwijt raken
Veearts Willem-Jan Last van dierenartsenartsenpraktijk VUG is de vaste dierenarts voor het bedrijf Mandersloot. Ook hij is blij met het Klantenportaal. “Officiële stukken die voor mijn klanten en voor mij belangrijk zijn, wisselen we nu uit. Dat gaat dan om visitebrieven, logboeken, het BedrijfsBehandelPlan en het BedrijfsGezondheidsPlan. Wij zetten ook de laboratoriumuitslagen van onze klanten in het Klantenportaal. Op dit moment hebben ruim 200 klanten van ons een eigen Portaal. Het Klantenportaal is volledig geïntegreerd met ons Viva praktijkmanagmentsysteem.' Kalverhouder Mandersloot vult aan: 'Ik heb nu alle belangrijke documenten van mijn dierenarts in één overzicht bij elkaar. Dat scheelt me niet alleen tijd, maar ik kan nu ook snel iets opzoeken, zoals een advies van mijn dierenarts van enkele maanden terug. Zo kan ik ook met één oogopslag zien of we op de goede weg zijn met het BGP.'

Wettelijke plicht
Niet alleen voor de bedrijfsvoering is het Portaal een hulp. Ook voor de wettelijke verplichtingen is het Corilus Klantenportaal een welkome steun. Na ieder bezoek van de dierenarts dient een bezoekverslag te worden gemaakt. Ook een logboek met daarin de door de dierenarts geleverde medicijnen en een BGP en BBP moeten wettelijk op het bedrijf aanwezig zijn. Mandersloot: 'Met het Klantenportaal voldoe ik direct aan de eisen die de wetgever mij oplegt. En mocht er een controle komen van de NVWA, dan heb ik alle documenten keurig voor de controleur in het Klantenportaal staan.' Dierenarts Last is ook gecharmeerd door het gebruiksgemak: 'Alle documenten die ik voor mijn klant in Viva aanmaak, worden automatisch in het Klantenportaal gezet. Als ik nu op het bedrijf ben, heb ik via mijn laptop alle veterinaire documenten direct bij de hand.' Naast de vaste dierenarts en de veehouder is het technisch mogelijk om andere 'erfbetreders' toegang te verlenen tot het Klantenportaal.

®Verschenen in de oktober editie 2015 van 'Veearts'.

 

Ook benieuwd wat Viva 3 Online voor uw dierenartspraktijk kan betekenen?

Vraag meer info